Skip to main content

Rupanya Inilah Sebab Kenapa Farid Kamil Dan Diana Danielle Bercerai? Ramai Yang Terkejut

Rupanya Inilah Sebab Kenapa Farid Kamil Dan Diana Danielle Bercerai? Ramai Yang Terkejut
Rupanya Inilah Sebab Kenapa Farid Kamil Dan Diana Danielle Bercerarai? Ramai Yang Terkejut

Pelakon popular Farid Kamil dan isterinya, Diana Danielle, kini sedang mengalami kemelut rumah tangga yang memerlukan penyelesaian.

Farid Kamil mengakui bahawa ada bukti bergambar yang menunjukkan wujudnya orang ketiga dalam hubungan mereka, namun dia tidak ingin memperlihatkan bukti tersebut kepada umum dan memilih untuk menyerahkan perkara ini sepenuhnya kepada badan kehakiman.

Meskipun dihimpit dengan pelbagai dugaan, Farid Kamil bersyukur kerana masih diberi kepercayaan untuk menerajui beberapa naskhah hebat sejak tahun lalu.

Bagi Farid, kerjaya dan kisah peribadi sepatutnya tidak dicampur-adukkan dan tidak mahu memberikan persepsi negatif terhadap keluarganya.

Hari ini, Hakim syarie Mahkamah Rendah Syariah Petaling menasihatkan Farid dan Diana untuk berdamai bagi menyelesaikan kemelut rumah tangga mereka. 

Selain itu, ditetapkan sebutan kes bagi Farid memaklumkan kepada mahkamah wakil Jawatankuasa Pendamai (JKP) yang akan mewakilinya.

Diana telah memfailkan permohonan cerai pada bulan Mac lalu, atas sebab-sebab seperti tiada persefahaman dan shiqaq dalam hubungan mereka. 

Namun, Farid enggan untuk melafazkan cerai terhadap Diana. 

Pasangan ini mendirikan rumah tangga pada tahun 2012 dan dikurniakan dua cahaya mata, Muhammad dan Nur Aurora. 

Semoga mereka dapat menyelesaikan kemelut rumah tangga mereka dengan baik dan bahagia seperti sebelumnya.

Berikut adalah 5 fakta menarik tentang Farid Kamil dan Diana Danielle yang berkaitan dengan kemelut rumah tangga mereka:

Berkenalan melalui drama
Farid Kamil dan Diana Danielle bertemu pertama kali semasa menjayakan drama bersama iaitu "Nasi Lemak 2.0" pada tahun 2011.
Mereka memulakan hubungan persahabatan yang kemudian berkembang menjadi percintaan.
 
Pernah menjadi ikon pasangan
Farid dan Diana pernah dianggap sebagai pasangan idaman dan dijadikan ikon pasangan di kalangan peminat drama Melayu. 
Pasangan ini sering tampil bersama dalam pelbagai majlis dan acara hiburan.
 
Kedua-dua mempunyai karier seni yang cemerlang 
Farid Kamil dan Diana Danielle merupakan artis yang berjaya dalam bidang seni.
Farid terkenal dengan lakonannya dalam filem seperti "Adnan Sempit" dan "Hantu Kak Limah Balik Rumah" manakala Diana Danielle dikenali sebagai seorang pelakon dan model yang sering menjayakan drama dan iklan.
 
Terlibat dalam kemalangan jalan raya pada 2017 
Farid dan Diana pernah mengalami kemalangan jalan raya pada tahun 2017 di Lebuhraya Damansara-Puchong.
Mereka mengalami kecederaan dan Farid perlu menjalani pembedahan.

Diana pernah mengalami keguguran Diana Danielle pernah mengalami keguguran pada tahun 2014 ketika mengandung anak kedua mereka.
Dia mengalami pendarahan yang teruk dan diberitahu oleh doktor bahawa bayi yang dikandung tidak lagi bernyawa.
Walaupun begitu, pasangan ini terus menguatkan diri dan berusaha untuk mendapatkan zuriat yang diimpikan.

Nekad Nak Bercerai, Hanya Ingin Kekal sebagai Kawan

Perceraian pasangan selebriti Farid Kamil dan Diana Danielle semakin menjadi tumpuan ramai apabila Farid tiba-tiba membuat tawaran 'duit' kepada isterinya bagi mendapatkan kembali cinta dan kasih sayangnya.

Baru-baru ini, Farid Kamil menawarkan perdamaian dengan mengemukakan sejumlah hadiah yang cukup besar. Tawarannya termasuk sebuah Toyota Vellfire bernilai RM225,000, barangan kemas bernilai RM10,700, wang pendahuluan nafkah RM40,000 dan bayaran balik tiket umrah. Namun, ada yang mendakwa bahawa bayaran balik tiket umrah yang semula dianggap sebagai hadiah, telah bertukar menjadi hutang bernilai RM44,000.

Namun, apa yang terjadi selepas itu adalah satu kejutan buat Diana dan orang ramai. 

Menurut sumber terdekat, Diana terkejut apabila Farid tiba-tiba mendedahkan tawaran tersebut kepada umum. 

Walaupun Farid berhujah bahawa dia hanya ingin memperlihatkan ketulusan hatinya, ramai yang meragui tindakannya tersebut. 

"Farid buat tawaran itu supaya Diana kembali, seolah-olah dengan memberikan duit baru Diana kembali ke pangkuannya. 

Dia bukan jenis gilakan duit. 

Hakikatnya Diana terkejut dan tertanya-tanya motif Farid berbuat demikian terutama mendedahkan perkara itu kepada umum," jelas sumber tersebut. 

Sumber tersebut juga menambah bahawa apa yang dilakukan Farid sebenarnya membawa padah kepada imej Diana. 

"Apabila Farid berkongsi perkara yang sepatutnya dimaklumkan dan dibincangkan antara peguam kepada orang luar seperti ingin tunjukkan isterinya seorang wanita materialistik," tambahnya. 

Namun, tidak keterlaluan untuk menyatakan bahawa walaupun Farid mencuba sedaya upaya untuk menyelamatkan perkahwinan mereka, namun perceraian itu sudah pasti. 

"Perkahwinan mereka memang tidak boleh diselamatkan kerana Diana sudah nekad mahu bercerai. Demi anak-anak, dia cuma ingin kekal sebagai kawan," katanya. 

 Sementara itu, Datuk Akberdin, ayah mertua Diana, turut memberi keterangan yang sama. 

Beliau turut menyatakan bahawa Diana juga memberi persetujuan jika Farid mahu membawa kedua-dua anak mereka pulang menyambut hari raya di Sungai Petani, Kedah. 

Perceraian adalah satu perkara yang tidak disukai oleh sesiapa. 

Namun, perkara yang penting adalah menjaga hubungan yang baik antara dua belah pihak untuk kebaikan anak-anak mereka. 

Semoga Farid dan Diana dapat berkomunikasi dengan baik dan membina hubungan yang baik demi kebahagiaan kedua-dua anak mereka.

youtube image

Sekiranya ada mendapat kesulitan untuk memohon, kami mudahkan anda dengan adanya khidmat bantuan . Ianya adalah percuma hanya sertai atau join group sokongan (support group) di telegram. Tekan pada butang di bawah ini untuk bergabung atau menyertai group sokongan pelbagai info dan bantuan terkini
telegram support group
Newest Post
-->